1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi GASTROPREDAJ plus s.r.o., so sídlom Pri starom letisku 9940/1, 831 07 Bratislava – Vajnory, IČO: 53 066 723 (ďalej tiež ako “Predávajúci¨) a každou osobou, ktorá je kupujúcim produktu ponúkaného Predávajúcim. 2. Kontakt na predávajúceho je: email: obchod@gastropredajplus.sk, telefónne číslo: +421 908 114 547, +421 917 492 922. 3. Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.gastropredajplus.sk (ďalej aj “Internetový obchod“). 4. Kupujúcim je právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorý s Predávajúcim uzatvoril kúpnu zmluvu. 5. Produkty sú tovary, ktoré sú predmetom kúpnej zmluvy a ktoré na základe kúpnej zmluvy Kupujúci kupuje od Predávajúceho a nadobúda do svojho vlastníctva (ďalej tiež ako produkty“). 6. Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva. 7. Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností Predávajúci vyhlasuje, že tieto Obchodné podmienky sa týkajú výlučne kupujúcich, ktorí sú podnikateľmi a upravujú právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej podľa § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho je zaslanie cenovej ponuky kupujúcemu, obsahujúcej druh produktu a jeho množstvo, ako aj bližšiu špecifikáciu a kúpnu cenu, ďalej lehotu dodania produktu a prípadné ďalšie práva a povinnosti upravujúce právne vzťahy odlišne od týchto Obchodných podmienok. 2. K akceptácii cenovej ponuky, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza zo strany Kupujúceho na základe akceptácie cenovej ponuky takým spôsobom, že zo strany Kupujúceho dôjde k podpisu obdržanej cenovej ponuky v jej spodnej časti, uvedením obchodného mena Kupujúceho, dátumu a miesta podpisu cenovej ponuky a jej podpísaním osobou konajúcou v mene Kupujúceho. Takto podpísaná cenová ponuka bude následne elektronicky, poštou alebo osobne doručená. 3. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho. 4. Kúpna zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán, odstúpením prípadne jej vypovedaním.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
1. Kúpna cena produktov je uvedená v cenovej ponuke Predávajúceho a je záväzná a finálna (ďalej len „kúpna cena“ alebo „cena“). 2. Základným platidlom je mena euro. 3. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu na základe faktúry alebo zálohovej faktúry Predávajúceho v zmysle ustanovení tohto článku Obchodných podmienok a v zmysle akceptovanej cenovej ponuky. 4. Ak nebude stranami dohodnuté a v cenovej ponuke uvedené inak, je Kupujúci povinný zaplatiť po akceptácii cenovej ponuky prvú časť kúpnej ceny (zálohovú platbu) vo výške určenej v cenovej ponuke. Zálohovú platbu uhradí Kupujúci na základe faktúry alebo zálohovej faktúry vystavenej Predávajúcim po akceptácii cenovej ponuky zo strany Kupujúceho. Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností Predávajúci a Kupujúci vyhlasujú, že prvá časť kúpnej ceny, t j. zálohová platba podľa tohto bodu Obchodných podmienok je súčasťou kúpnej ceny. 5. Druhú časť kúpnej ceny zaplatí Kupujúci na základe faktúry alebo zálohovej faktúry vystavenej Predávajúcim po dodaní a montáži produktu. V prípade produktov, pri ktorých sa cenovou ponukou Predávajúci nezaviazal k montáži, bude faktúra alebo zálohová faktúra na druhú časť kúpnej ceny uhradená po dodaní produktu. 6. Predávajúci je oprávnený vystaviť faktúry alebo zálohové faktúry so 14 dňovou lehotou splatnosti. 7. Kúpnu cenu za produkty je Kupujúci povinný zaplatiť bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho podľa údajov v obdržanej faktúre alebo zálohovej faktúre. 8. V prípade omeškania Kupujúceho s úhradou kúpnej ceny alebo jej časti alebo iných finančných záväzkov voči Predávajúcemu, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu úrok z omeškania vo výške 0,05% denne z dlžnej sumy za každý, aj začatý deň omeškania. 9. Zmluvné strany sa dohodli, že Predávajúci je po uplynutí splatnosti kúpnej ceny produktu alebo iných finančných záväzkov Kupujúceho voči Predávajúcemu, oprávnený zaslať Kupujúcemu písomnú upomienku – zaslanie takejto upomienky je spoplatnené sumou 20,- EUR, ktoré je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu.
IV. Dodanie produktov
1. Produkt bude Predávajúcim Kupujúcemu dodaný a namontovaný v lehote uvedenej v cenovej ponuke – to platí v prípade, ak sa predávajúci v cenovej ponuka zaviazal k montáži tovaru. V opačnom prípade sa lehota uvedená v cenovej ponuka vzťahuje iba na dodanie, nie na montáž produktu. 2. Predávajúci je oprávnený dodať produkt kedykoľvek počas lehoty uvedenej v cenovej ponuke a Kupujúci je povinný bezodkladne poskytnúť Predávajúcemu všetko súčinnosť potrebnú na dodanie a montáž produktu a umožniť mu jeho dodanie a montáž, v prípade, ak bola dohodnutá. 3. Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho o dátume dodania a montáže produktu aspoň 3 kalendárne dni vopred a umožniť mu výber najmenej z dvoch dní, kedy dôjde k dodaniu a montáži produktu. Ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú inak, je Kupujúci povinný zvoliť si jeden z dvoch termínov dodania produktu a tento termín oznámiť Predávajúcemu elektronicky bezodkladne. V prípade, že zo strany Kupujúceho nedôjde k voľbe termínu do 2 pracovných dní a medzi Predávajúcim a Kupujúcim nedôjde ani k inej dohode, je Predávajúci oprávnený dodať produkt v ním určený deň – v neskorší deň z dní, ktoré boli Kupujúcemu oznámené ako možné dni dodania produktu podľa prvej vety tohto bodu. 4. V prípade, že Kupujúci neumožní Predávajúcemu dodanie alebo montáž produktu v deň určený podľa bodu 3 tohto článku Obchodných podmienok, prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo škody na produkte. Kupujúci zároveň znáša náklady ďalšieho – opakovaného dodania produktu. 5. Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke. 6. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená v cenovej ponuke. 7. Dodanie a montáž produktu je Predávajúci oprávnený uskutočniť sám alebo prostredníctvom tretích osôb. 8. Dodanie produktu potvrdí Kupujúci podpisom dodacieho listu buď Predávajúcemu alebo tretej osobe uskutočňujúcej dodanie produktu. 9. Montáž produktu, ak bola dohodnutá, potvrdí Kupujúci podpisom montážneho protokolu buď Predávajúcemu alebo tretej osobe uskutočňujúcej dodanie produktu.
V. Prevzatie produktu
1. Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a podpisom preberacieho protokolu a podpisom dodacieho alebo montážneho listu alebo neumožnením jeho doručenia podľa čl. V bod 4 týchto Obchodných podmienok. 2. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom pripísania celej kúpnej ceny za produkt na účet Predávajúceho. 3. Kupujúci má právo neprevziať dodaný produkt od dopravcu pokiaľ je dodaný produkt iného typu alebo v prípadoch: a. dodania veci, ktorá je v rozpore s uzavretou zmluvou (inej alebo poškodenej veci), b. dodania veci v poškodenom obale alebo, c. dodaní veci bez príslušných dokladov. 4. Kupujúci je povinný Predávajúcemu uhradiť kúpnu cenu za produkt riadne a včas. VI. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu 1. Prepravné náklady predávajúceho, ako aj náklady na montáž produktu nie sú zahrnuté v cene produktu a budú uvedené osobitne v cenovej ponuke zaslanej Predávajúcim Kupujúcemu.
VII. Odstúpenie od zmluvy a zmluvné pokuty
1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, okrem prípadov, keď tak stanovujú právne predpisy tiež vtedy, ak: a) Kupujúci je v omeškaní s úhradou akejkoľvek platby podľa cenovej ponuky alebo týchto Obchodných podmienok, ani v dodatočnej lehote poskytnutej mu Predávajúcim, b) na Kupujúceho bol vyhlásený konkurzu alebo bol zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku alebo Kupujúcemu bola povolená reštrukturalizácia, c) Kupujúci vstúpil do likvidácie d) Kupujúci neposkytne súčinnosť potrebnú na dodanie a montáž tovaru, ani v dodatočnej lehote poskytnutej mu Predávajúcim. e) Odstúpením od zmluvy nie je dotknutý nárok Predávajúceho na náhradu škody. f) Predávajúci má nárok na zmluvnú pokutu vo výške 2% z kúpnej ceny produktu, v prípade ak Kupujúci neposkytne Predávajúcemu súčinnosť potrebnú na dodanie a montáž Produktu. Nárok na náhradu škody v plnej výške tým nie je dotknutý.
VIII. Záverečné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou cenovej ponuky a upravujú právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim. V prípade rozporov medzi cenovou ponukou a týmito ustanoveniami Obchodných podmienok majú prednosť ustanovenia cenovej ponuky, ktorá bola akceptovaná Kupujúcim. 2. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť)založenými kúpnou zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. 3. Neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok je Reklamačný poriadok.
Obchodné podmienky sú platné od 1.6.2020
Reklamačný poriadok
I. Všeobecné ustanovenia
1. Predávajúcim je GASTROPREDAJ plus s.r.o., so sídlom Pri starom letisku 9940/1, 831 07 Bratislava – Vajnory, IČO: 53 066 723 (ďalej len „predávajúci“). 2. Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti kupujúceho pri uplatňovaný práv z vád veci (tovaru) v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy s predávajúcim. 3. Kupujúcim je právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorý s Predávajúcim uzatvoril kúpnu zmluvu v zmysle Všeobecných obchodných podmienok. Právne vzťahy vyplývajúce z vád produktov a z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. 4. Produkty sú tovary, ktoré sú predmetom kúpnej zmluvy a ktoré na základe kúpnej zmluvy Kupujúci kupuje od Predávajúceho a nadobúda do svojho vlastníctva (ďalej tiež ako produkty“). 5. Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva. 6. Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností Predávajúci vyhlasuje, že tento Reklamačný poriadok sa týka výlučne kupujúcich, ktorí sú podnikateľmi a upravujú právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej podľa § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
II. Odkazy
1. Tento Reklamačný poriadok tvorí súčasť Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho.
III. Zodpovednosť predávajúceho za vady produktov (tovarov a služieb)
1. Predávajúci je povinný dodať produkt v súlade s uzavretou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád (faktických, právnych). 2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt pri prevzatí kupujúcim. Predávajúci zodpovedá tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe (záruka). Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. 3. Kupujúci je oprávnený predávaný produkt, pred prevzatím prezrieť. 4. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené: a) použitím, údržbou alebo umiestnením produktu v rozpore s návodom na inštaláciu, obsluhu alebo charakterom produktu, b) neodborným alebo neoprávneným zásahom do produktu, c) cudzími látkami a tekutinami vniknutými do produktu, d) neodvratnou udalosťou (živelné pohromy, prepätia na elektrickej sieti, atď.) e) nesprávnou manipuláciou a inštaláciou produktu osobou inou ako predávajúci alebo ním poverené osoby f) mechanické poškodenie g) zatečenie tekutinou /voda, čistiace prostriedky, mastnota.../
IV. Záručná doba
1. Záručná doba je 12 mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia produktu kupujúcim. 2. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný produkt prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. 3. Ak dôjde k výmene produktu za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. 4. Práva zo zodpovednosti za vady produktu, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
V. Postup pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady (Reklamácia)
1. Kupujúci je oprávnený ohlásiť vady alebo akékoľvek poškodenie alebo nefunkčnosť produktu telefonicky na telefónnych číslach +421 908 114 547, +421 917 492 922alebo zaslaným emailom na adresu: obchod@gastropredajplus.sk. Práva zo zodpovednosti za vady produktu (a teda reklamáciu) je kupujúci povinný uplatniť u predávajúceho výlučne prostredníctvom elektronického formulára na nahlasovanie reklamácií zverejneného na internetovej stránke predávajúceho (v jej spodnej časti):www.gastropredajplus.sk 2. Kupujúci je pri reklamácii povinný (pri osobnej návšteve technika podľa bodu 3 alebo zaslaní produktu poštou podľa bodu 4) predložiť: - Opis vád a nárok uplatňovaný reklamáciou - Faktúru týkajúcu sa produktu a doklad o zaplatení kúpnej ceny - Dodací list - Montážny protokol - Záručný list 3. V prípade produktov, ktoré boli u kupujúceho namontované predávajúcim alebo ním poverenou treťou osobou sa oprava vád uskutoční priamo na mieste inštalácie produktu. Výjazd technika je spoplatnený nasledovne: a) Výjazd v rámci Bratislavy – 20,- EUR b) Výjazd do 50 km od Bratislavy – 50,- EUR c) Výjazd do vzdialenosti väčšej ako 50 km od Bratislavy- 0,60 EUR / km za cestu k zákazníkov a naspäť 4. V prípade produktov, ktoré neboli u kupujúceho namontované, a teda, nie sú pevne umiestnené, zašle kupujúci produkt predávajúcemu alebo ním určenej tretej osobe na adresu oznámenú mu predávajúcim po uplatnení reklamácie produktu. Náklady na zaslanie znáša v celom rozsahu kupujúci. Kupujúci je oprávnený reklamovaný produkt doručiť na oznámenú adresu aj osobne. Kupujúci nie je oprávnený zaslať produkt na dobierku – takto zaslané produkty nebudú prevzaté. 5. Po prevzatí reklamovaného produktu podľa bodu alebo po návšteve technika podľa bodu 3 bude kupujúcemu vystavené potvrdenie o uplatnení reklamácie ihneď; ak tomu bránia závažné okolnosti tak bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. 6. Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy a bude mu vrátená plná suma za produkt alebo má právo na výmenu produktu za nový. 7. O vybavení reklamácie a o spôsobe jej vybavenia je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho, a to vhodnou a preukázateľnou formou /písomne/, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 8. Za ukončenie reklamačného konania /reklamácie/ sa považuje jej vybavenie. Pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného produktu, výmenou produktu, vrátením kúpnej ceny produktu, vyplatením primeranej zľavy z ceny produktu alebo jej odôvodnené zamietnutie. 9. Reklamovaný produkt Predávajúci po vybavení reklamácie Kupujúcemu doručí, na vlastné náklady, rovnakou formou, akou bola reklamácia doručená zo strany Kupujúceho. Zmena formy doručenia je možná len na základe súhlasu Kupujúceho. 10. Predávajúci je oprávnený reklamáciu vybaviť sám alebo prostredníctvom tretej osoby, s čím je Kupujúci oboznámený a súhlasí.
VI. Práva kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady – podstatné porušenie zmluvy
1. Ak je dodaním produktu s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže kupujúci: a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád, b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné, c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo d) odstúpiť od zmluvy 2. Voľba medzi nárokmi uvedenými v odseku 1 kupujúcemu patrí, len ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady produktu sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci požadovať dodanie náhradného produktu, ak o to predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak predávajúci neodstráni vady produktu v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. 3. Ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej v odseku 2, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
VII. Práva kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady – nepodstatné porušenie zmluvy
1. Ak je dodaním produktu s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho produktu a odstránenie ostatných vád produktu, alebo zľavu z kúpnej ceny. 2. Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy podľa odseku 5, je predávajúci povinný dodať chýbajúci produkt a odstrániť právne vady produktu. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného produktu; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov. 3. Ak kupujúci požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody a na zmluvnú pokutu, ibaže predávajúci oznámi kupujúcemu, že nesplní svoje povinnosti v tejto lehote. 4. Dokiaľ kupujúci neurčí lehotu podľa odseku 3 alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže predávajúci oznámiť kupujúcemu, že vady odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty podľa odseku 3. 5. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z odseku 3 alebo 4, môže kupujúci uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty podľa odseku 3 alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho meniť.